poniedziałek, 9 maja 2016

[10] [Seria: Eksperymentarium zjawisk atmosferycznych.] Podsumowanie


Już 2 miesiące i kilka dni badamy i obserwujemy pogodę. Tyle dokładnie zajmujemy się tworzeniem serii EKSPERYMENTARIUM ZJAWISK ATMOSFERYCZNYCH .

Oto tematy tekstów, które zrealizowałyśmy w tej serii:


[0]          [Seria: Eksperymentarium zjawisk atmosferycznych.] Start projektu. Wprowadzenie.
[1.1.]     [Seria: Eksperymentarium zjawisk atmosferycznych.] Noc i Dzień. Odkrywamy tajemnice Ziemi.
[1.2.]     [Seria: Eksperymentarium zjawisk atmosferycznych.] Noc i Dzień. Eksperymenty.
[1.3.]     [Seria: Eksperymentarium zjawisk atmosferycznych.] Noc i Dzień. Eksperymenty.
[2]          [Seria: Eksperymentarium zjawisk atmosferycznych.] Badacze pogody.
[2.1.]     [Seria: Eksperymentarium zjawisk atmosferycznych.] Niezwykły mikroklimat Gdańska.
[3]          [Seria: Eksperymentarium zjawisk atmosferycznych.] Chmury.

[3.1.]     [Seria: Eksperymentarium zjawisk atmosferycznych.] Wiatr.
[3.2.]     [Seria: Eksperymentarium zjawisk atmosferycznych.] Wiatr.
[4]          [Seria: Eksperymentarium zjawisk atmosferycznych.] Przerwa.
[5.1.]     [Seria: Eksperymentarium zjawisk atmosferycznych.] Deszcz.
[5.2.]     [Seria: Eksperymentarium zjawisk atmosferycznych.] Woda w różnej postaci.
[5.3.]     [Seria: Eksperymentarium zjawisk atmosferycznych.] Kreatorzy magicznego deszczu.

[5.4.]     [Seria: Eksperymentarium zjawisk atmosferycznych.] TEST PRZYRODNIKA - Zobacz jaką masz odznakę!
[6]          [Seria: Eksperymentarium zjawisk atmosferycznych.] Burza.
[6.1.]     [Seria: Eksperymentarium zjawisk atmosferycznych.] Błyski i blaski, czyli a niech to piorun trzaśnie!
[7]          [Seria: Eksperymentarium zjawisk atmosferycznych.] Pogodowe SOS – zagrożenia.
[8]          [Seria: Eksperymentarium zjawisk atmosferycznych.] Tajemnica tęczy.
[8.1.]     [Seria: Eksperymentarium zjawisk atmosferycznych.] Tęcza - doświadczenie
[8.2]      [Seria: Eksperymentarium zjawisk atmosferycznych.] Po drugiej stronie garnca-
doświadczenia z tęczą
[9]          [Seria: Eksperymentarium zjawisk atmosferycznych.] Pogodowe łamigłówki
[10]        [Seria: Eksperymentarium zjawisk atmosferycznych.] Podsumowanie.






TAK ! Dobrze policzyłam! Tak to już 22 posty pełne wiedzy i zabawy – eksperymentowania,  tworzenia i mnóstwa łamigłówek.

Jednak nic nie trwa wiecznie. Dlatego ta seria przechodzi już do historii, a Pedagotworki zaczynają wymyślać nowe kreatywne mini projekty edukacyjne z zakresu przyrody, fizyki, matematyki i chemii. Dlatego też nie opuszczajcie nas !

Nasza zabawa się nie kończy!

Oto kilka słów refleksji o naszym Eksperymentarium:

Eksperymentalizm zjawisk atmosferycznych wskazywało na wiele ciekawych informacji  z otaczającej nas rzeczywistości. Skłaniało do poszukiwania wiedzy na temat nurtujących nas tematów. W wielu opisach zjawisk przyrodniczych Pedagotworki posługiwały się terminologią naukową, gdzie za pomocą fachowych pojęć miały przybliżyć poznanie zjawisk przyrody i dać możliwość do auto rozwoju. Na podstawie wielu obserwacji zjawisk, tekstów i filmów  popularnonaukowych, rozrywkowych można było zainspirować się do wspólnego podejmowania wysiłku w pracę nad samym sobą i swoją dotychczasową wiedzą.

Nie sztuką jest wiedzieć wszystko, lecz poszukiwać.


Eksperymenarium miało intrygować, a także odpowiadać  nurtujące problemy.  Zagrzewać do działania oraz pokazywać, że nauka nie musi być nudna. Często materiał prezentowany przez Pedagotworki był dzielnie przeselekcjonowany lub tworzony od podstaw przez wiele godzin, ale to wszystko dla Was i dla Nas abyśmy posiedli wiedzę, której nie można się wstydzić.

Bo sztuką jest wiedzieć więcej.

Mamy nadzieje, że większość  z naszych doświadczeń, aktywności i eksperymentów zainspirowało was do testowania nabytej i  już wcześniej posiadanej wiedzy. A może sami wymyśliliście nowe działania związane z tematami naszego Eksperymentarium ?

Gratulujemy Wam!

Większość postów z serii Eksperymentarium Zjawisk Atmosferycznych związanych była z codziennością życia w kontekście prawidłowości praw nauk przyrodniczych. Informacje w niej zawarte wskazywały na związki przyczynowo skutkowe między różnymi zjawiskami. Seria uczyła Nas formułować problemy badawcze i hipotezy. Zachęcała do badania i podejmowania próby falsyfikacji swoich przemyśleń. Jak wiadomo nie zawsze wszystko działa jak trzeba, ale…

 Należy próbować i się nie podawać!

Praca Pedagotworek przedstawia wiele różnych stanowisk współczesnej nauki wobec problemów przyrodniczych i prezentuje argumenty uzasadniające każde z poglądów.
Podjęte  działania związane z tworzeniem serii Eksperymentarium Zjawisk Atmosferycznych pozwalają nam wyciągnąć pewne wnioski dotyczące codziennego życia z pogodą. Może nie są to domysły na miarę nagrody Nobla, ale nasze własne:

1.       Pogodna nie jest stała, jest zmienna ale zawsze ma swoje uroki.
2.       Pogoda jest jak tajemnica, która ciągle staramy się odkryć.
3.       Pogoda łączy wiele zjawisk i procesów, o których nie sposób zapomnieć.


Warto myśleć po swojemu!


Zachęcamy do dalszej wspólnej nauki i zabawy!

Pozdrawiamy,
Pedagotworki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz