piątek, 29 kwietnia 2016

[8.2] [Seria: Eksperymentarium zjawisk atmosferycznych.] Po drugiej stronie garnca - doświadczenia z tęczą


Tęcza kryształowa

Pomoce : kryształ, światło słoneczne lub lampa stołowa


Moim kryształem jest miseczka mojej mamy :)


Miejsce
: sala przedszkolna/szkolna/dom



Wykonanie doświadczenia

Kryształ wystawiamy na działanie światła (naturalnego lub sztucznego) i obserwujemy go (obserwujemy różne barwy światła).





Wniosek: białe światło słoneczne będące mieszaniną fal o
różnej długości (kolorze) wchodząc do pryzmatu ulega
załamaniu. Kąt załamania zależy od długości fali świetlnej
w wyniku czego dochodzi do rozszczepienia światła na

barwne spektrum.

Przeprowadzając to doświadczenie zauważyłam, że pod różnym kątem nakierowania latarki na kryształ tęcza powstawała, ale bardziej lub mniej widoczna. Zaobserwowałam też, że lepiej była widoczna, kiedy zasłoniłam rolety :).
Tęcza jest taka piękna i niewiele trzeba, by ją samodzielnie stworzyć i cieszyć się własnym dokonaniem cudownego zjawiska natury!

Spróbujemy razem?

Pozdrawiam,
Dorota

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz